Thiessen Wijnkoopers

Opgericht in 1717. Thiessen Wijnkoopers heeft een rijke historie die alleen al tot uitdrukking komt als je het indrukwekkende gebouw waarin de wijnimporteur is gevestigd binnenloopt. Sinds 2003 is het Maastrichtse bedrijf eigendom van oud Mora oprichter Marcel Moermans. Na het opknappen van het historische pand, waaronder de renovatie van 1200 m2 kelder en de opzet van een uitgebreide webshop en een aparte evenemententak was Thiessen toe aan een volgende stap. Het verbeteren en verder stroomlijnen van de financiële en logistieke processen en dagelijkse bedrijfsvoering met DIN Dranken.

Tim Janssen, Bedrijfsleider

Thiessen zit nog volop in het optimalisatieproces, maar Tim merkt nu al dat ze dankzij de ondersteuning van DIN Dranken diverse processen efficiënter kunnen uitvoeren. "We hebben onze documentenstroom gestroomlijnd door het papierwerk te digitaliseren. Door alles digitaal op te slaan besparen we op het print- en kopieerwerk. Dit vraagt wel om een verandering in de mindset van onze medewerkers. Mensen zijn gewend om alles op papier te doen. Met gevolg dat we ieder jaar twee grote kasten met zo’n 60 klappers met documenten konden vullen. Een enorme kostenpost als je bedenkt dat we voor iedere aangemaakte order ongeveer zes velletjes papier uitprintten. Nu is alles op het gebied van klant-, leveranciers- en afsprakenniveau digitaal beschikbaar via DIN Dranken."

 

Webshop en kassa gekoppeld aan ERP

"Naast de webshop koppeling hebben we ook het kassaprogramma voor de winkel vervangen door DIN Dranken. Dus de kassa is nu volledig geïntegreerd. Dankzij de integratie van zowel webshop als kassa systeem hebben we daardoor altijd inzicht in de actuele voorraad en beschikbaarheid. Onze voorraad kon daardoor naar beneden met als resultaat lagere voorraadkosten en minder voorraadrisico. De oude veiligheidsmarges voor de voorraad hoeven we nu niet meer aan te houden."

Alles digitaal en gecentraliseerd

Thiessen heeft met de invoering van DIN Dranken binnen allerlei processen optimalisaties door weten te voeren en daarmee voordelen in termen van tijd en kwaliteit gerealiseerd. "Maar de grootste winst is dat al onze bedrijfsprocessen op elkaar afgestemd zijn en geïntegreerd via één systeem worden ondersteund. Daardoor kunnen we toe werken naar één geïntegreerd geheel waarbij je bijna geen papier meer nodig hebt, alles digitaal is en onze medewerkers, ongeacht waar ze zijn, toegang hebben tot de benodigde informatie. Dat werkt sneller, kost minder tijd en doordat alles gedigitaliseerd is kunnen we flink besparen op papier-, printer-, porto- en opslagkosten."

 

Volledige klantverhaal

Wilt u het volledige verhaal van Thiessen Wijnkoopers lezen? Download dan de case hieronder.

Vragen? Maak kennis met Jos Knops, Uw sparringpartner binnen de drankensector.