Terborgse Wijncentrale

Terborgse Wijncentrale (TWC) is een groothandel in wijnen, bieren en (fris)dranken. Al 30 jaar levert TWC aan een groot aantal horecagelegenheden en andere bedrijven in de Achterhoek en daarbuiten. Het bedrijf is actief in drie hoofdtakken: horeca / grootverbruik, verhuur en kerstpakketten/relatiegeschenken.

"Er zijn maar weinig verkopers die enthousiast zijn over hoe een IT-applicatie werkt. Ze willen wel alles weten over hun klanten, maar zonder ingewikkelde software." Een utopie of realiteit? Gerard Beijer en Guus Heezen van drankengroothandel Terborgse Wijncentrale vonden via DIN Solutions en CRM-partner Cayentis de juiste weg om CRM in te voeren en te koppelen met hun ERP oplossing DIN Dranken.

Gerard Beijer, Directeur

"Wij vinden het belangrijk dat Microsoft het CRM-pakket als volwaardige software aanbiedt en niet ‘erbij doet’, als verlengstuk op NAV. Integratie met onze NAV-oplossing DIN Dranken was wel een must voor ons. Alle informatie op één plek beschikbaar voor alle medewerkers vanaf pc, tablet of smartphone. Met CRM Hugger van Cayentis en de DIN Dranken template konden we Microsoft Dynamics CRM in één keer integreren met NAV. Ik weet wat het kost om integratie apart te doen en te onderhouden. Met CRM Hugger sloegen we twee vliegen in één klap. De keuze was dus snel gemaakt."

Volgens Gerard Beijer is de integratie tussen Microsoft Dynamics NAV en CRM interessant voor alle handelsbedrijven in de Food & Beverage branche. "Integratie tussen ERP en CRM wordt steeds essentiëler. Alle communicatie op één plek. We hebben het allemaal over dezelfde klanten en willen het liefst werken vanuit één enkele bron. Wij koppelen Microsoft Dynamics NAV en Microsoft Dynamics CRM dankzij de DIN CRM Dranken template en de CRM Hugger. Synchroniseren wat moet en integreren wat kan. Dat is het motto."

Guus Heezen, Projectmanager

"Software moet logisch en intuïtief zijn. Je moet er snel en zonder veel kennis mee kunnen werken. De aanvullingen van DIN vanuit NAV met de DIN Dranken template zijn ideaal voor het verkrijgen van nog meer informatie in CRM. Alle informatie die ze nodig hebben uit NAV - klant- en leveranciersgegevens, gespreksinformatie, facturen, assortiment, brutoprijzen - wordt rechtstreeks getoond in CRM. Heel simpel. Mensen werken graag met het systeem en stimuleren elkaar. De buitendienst gaat beter voorbereid op pad en daar profiteren uiteindelijk ook de klanten van."  

Het (klant)plaatje compleet

De maatwerksoftware die TWC gebruikte voor in- en verkoop en administratie werd niet langer ondersteund. De groothandel vond in DIN Solutions - ERP-specialist voor de drankensector en NAV-integratiepartner van Cayentis - een nieuwe, professionele partij voor ERP. Hun goede referenties in de branche waren doorslaggevend. "Bovendien werken zij met Microsoft. Een groot bedrijf, dat zijn producten blijft ontwikkelen. Dat geeft zekerheid voor de toekomst."

"ERP, CRM en klantanalyse samen maken het plaatje compleet, zodat we onze klanten proactief kunnen benaderen en onze verkoopkansen nog beter kunnen benutten," besluit Gerard Beijer.

Vragen? Maak kennis met Jos Knops, Uw sparringpartner binnen de drankensector.