Frumarco

Frumarco is de stroopfabriek uit Limburg

Fruitstroopproducent Frumarco produceert en levert A-merken en private labelproducten voor diverse Nederlandse en Belgische retailers. In bijna alle supermarkten in Nederland en België zijn wel producten van Frumarco te vinden. Frumarco is explosief gegroeid, zowel in productie als in oppervlaktemeters.

 

 

Het productieproces omvat veertig verschillende strooprecepten waarvan de grondstoffen in eigen huis worden opgeslagen. Door het groeiend productassortiment werd het nauwkeurig berekenen van de kostprijs van de eindproducten steeds complexer. Bovendien werd het bedrijf bedolven onder de Excelsheets, verspreid over verschillende afdelingen, waardoor het gebrek aan overzicht ontstond. Door te investeren in automatisering kreeg men de controle over de bedrijfsprocessen terug, inzicht in de kosten en grip op de marges. En hoefde het aantal medewerkers niet mee te groeien.

 

Paul Visschers, Directeur

"Als foodproducent zitten we in de Retail Food. Frumarco wilt een authentiek product in de markt blijven zetten, maar de markt heeft steeds meer eisen. Daarvoor hebben we een slimme software oplossing nodig. We hebben een partner nodig die weet wat er speelt in de retail food. DIN heeft een breed scala van klanten die ook in de food zitten. Zo bedenkt DIN oplossingen voor die foodgroup en niet enkel specifiek voor ons als klant en dat maakt je sterker."

"Dankzij de ondersteuning van DIN Food zijn wij net zoals grote jongens, waaronder Heinz, Nestlé en Unilever, een gelijkwaardige partner voor de retail. Onze data aanvoer via DESADV is zelfs zo sterk dat we in de 'fastlane' bij veel grote retailers zitten: onze producten hoeven niet extra gecontroleerd te worden, onze data klopt en het wordt rechtstreeks in de rekken gezet."

DIN Food strategische keuze

"We hebben niet de behoefte om elke vijf jaar over te gaan op een nieuw ERP systeem. Kiezen voor DIN Food met Microsoft Dynamics NAV in de basis is dan ook een strategische keuze. Met dit pakket kiezen we voor continuïteit. Onze visie is om de markt vooruit te zijn en niet te wachten op het moment dat je vanalles wordt opgelegd."

Vragen? Maak kennis met John Janssen, Uw sparringpartner binnen de Foodsector.